Pronar T683U

ideálny na prepravu voľne loženého nákladu s malou zrnitosťou (napr. repka), vďaka gumovému tesneniu na horný rám, boky a zadnú časť. Okrem toho sú centrálne stĺpiky a zadné spoje medzi stenami a predĺženiami vybavené tesnením z EPDM, ktoré ešte viac zvyšujú tesnosť prívesu. Tandemové pružinové odpruženie s dvoma jednoduchými, silnými cestnými nápravami a tuhou ojou tlmiacou nárazy zaručuje stabilitu aj v náročnom teréne. Prvky odpruženia boli zvolené tak, aby čo najviac uľahčili manévrovanie s prívesmi a zabezpečili ich vysokú stabilitu.

Technické parametre:

  • konštrukčná hmotnosť 20 t
  • povolená celková hmotnosť 20 t
  • nosnosť 15,23 t
  • vlastná hmotnosť 4,77 t
  • objem nákladu 17,3 m3
  • rozmery: dĺžka 6,8 m / šírka 2,55 m / výška 2,79 m
  • výška stien boxu 800+600 mm
  • hrúbka plechu podlahy/steny 5/2,5 mm
  • výška od zeme 1,35 m
  • rázvor 1,96 m
  • odpruženie: parabolické pružiny
  • zaťaženie oka oja 2 t
  • pneumatiky 385/65-22,5
  • konštrukčná rýchlosť 40 km/h
  • výkon traktora 104 HP
  • trojstranný systém sklápania
  • teleskopický valec (zdvih/spotreba oleja/tlak) 1,98 m / 18 l / 200 bar
  • uhol sklápania nákladového boxu (dozadu/do strany) 50/46

Štandardná výbava:

  • nákladový box s výkyvným univerzálnym systémom otvárania na stenu
  • trojstranný systém sklápania so zadnými guľovými kĺbmi tlmiacimi nárazy s optimálnym rozostupom
  • voľba smeru sklápania pomocou dvoch čapov s ochranou proti chybnej obsluhe
  • nákladový box prispôsobený na prepravu EUROPALIET, so zosilnenou podlahovou doskou
  • centrálne zamykanie na podlahe bočných stien a zadnej steny
  • vymeniteľné gumové tesnenia, umiestnené v zásuvkách v blízkosti podlahovej dosky, na troch stranách podlahy, zaisťujúce tesnosť prívesu (užitočné najmä pri preprave repky) a vymeniteľné lepené EPDM tesnenia na ostatných spojoch stien, prístavieb a podlahovej dosky
  • steny z PF800 mm a nástavce PF600 mm, s hranou 60 mm profilové plechy laserom zvárané, so stabilnými zadnými stĺpikmi, s kovanými pántami a zámkami
  • bočné steny sú rozdelené stredovým stĺpikom priskrutkovaným k podlahe pomocou upevňovacích lán
  • uzavreté priestory stenových profilov a nástavcov zabezpečené laserovým zvarom
  • žľab na obilie, so zámkom, v zadnej stene
  • rebrík a bočné schodíky pre ľahšie prístup do nákladového boxu
  • rám podvozku zvarený z pravouhlých uzavretých oceľových profilov
  • tandemové odpruženie na 4 parabolických pružinách, s vyrovnávacími priečnymi ramenami, s rázvorom 1,36 m, s tuhými nápravami vybavenými bubnovými brzdami 406×120 mm
  • náprava pri rýchlosti 60 km/h
  • univerzálne pevné oje na pripojenie k spodnému alebo hornému závesu traktora
  • otočný záves s okom 50 mm
  • hydraulická nožnicová podpera oja s pohyblivou nohou a hydraulickou poistkou
  • dvojradový pneumatický brzdový systém s manuálnym regulátorom brzdovej sily (bez zadných výstupov)
  • parkovacia ručná brzda s kľukou
  • inštalácia osvetlenia (LED) 12V so zadnou elektrickou zásuvkou a obrysovými svetlami
  • zadné svetlá s ochrannými mriežkami proti poškodeniu
  • špirálový spojovací kábel pre inštaláciu osvetlenia
  • hydraulický systém sklápania s automatickým uzatváracím ventilom na obmedzenie preklápania, s hrubými bezpečnostnými lanami, s výstupom na druhý príves
  • teleskopický valec pre trojstranné vyklápanie s kĺbovým zavesením
  • servisná podpora nákladných boxov
  • držiak hydraulických hadíc s vešiakom na konektory zasunuté do traktora
  • dva kliny na kolesá umiestnené v pozinkovaných vreckách
  • plastové blatníky za zadným kolesom
  • náterový systém s vysokou antikoróznou odolnosťou využívajúci dvojzložkové chemicky tvrdené náterové hmoty, ktoré poskytujú vysokú trvácnosť náterov a UV odolnosť

Možnosť dovybavenia:

  • pevný záves oja s okom 40 mm na pripojenie k hornému závesu traktora
  • pevné ťažné zariadenie s guľovým okom 80 mm pre spojenie s guľovým závesom traktora
  • dodatočné stredové nástavce PF600 mm
  • nástavce z profilu PF600 mm
  • predný nástavec PF600 mm alebo PF800 mm z dierovaného plechu s 10 mm štvorcovým otvormi
  • dvojokruhový pneumatický brzdový systém s automatickým (ALB) regulátorom brzdovej sily
  • kombinovaný brzdový systém (pneumatický, 2-vodičový + hydraulický s elektrickým bezpečnostným ventilom a regulátorom brzdovej sily)
  • balkón na prednej stene na ovládanie plachty
  • rolovacia plachta s rámom so sklopnou centrálnou rúrou a bočnými nosnými rúrami
  • vykladací šnek obilia s výkonom 30 t/h, namontovaný na zadnej stene, dvojsegmentový skladací, s mechanickým navijakom, s hydraulickým skrutkovým pohonom, so spotrebou oleja 30 l/min, (povolené len na vnútrozemských cestách vedúcich na poľnohospodársku pôdu)
  • odnímateľný ľavý alebo pravý sklz po celej dĺžke nákladného boxu prívesu
  • okno v prednom výsuve (340-710) s mriežkou a sklom PLEXI
  • okno v prednom výsuve a prednom strednom výsuve (340-710) s mriežkou a sklom PLEXI
  • hydraulická podpera pre otváranie stien na ľavej alebo pravej strane
  • zadný žľab pokrývajúci celú šírku prívesu
  • automatický zadný záves
  • skrinka na náradie
  • bočná ochrana (ochranné kryty)
  • pneumatiky 385/65R22,5; 425/65R22,5; 445/65R22,5; 550/60-22,5; 500/60R22,5; 550/45 R22.5; 560/60 R22,5; 560/45 R22,5
  • náhradné koleso 385/65 R22,5; 425/65 R22,5; 445/65 R22,5; 550/60-22,5; 550/45 R22,5; 500/60 R22,5; 560/60 R22,5; 560/45 R22,5
  • sada nástenných vešiakov na uchytenie stien v čiastočne otvorenej polohe na prepravu balíkov (povolené len na vnútorných prístupových cestách k poľnohospodárskej pôde)
  • tlmič pádu zemiakov vo forme závesných gumených pásov – 2 sad o dĺžke 1,8 m namontované na nástavce (príves musí byť vybavený nástavcami)
  • trojuholník označujúci pomaly idúce vozidlá