výborným riešením, výborne funguje v nerovnom a nestabilnom teréne. Dosiahlo sa to použitím tandemového odpruženia s dvoma jednoduchými, silnými cestnými nápravami a tuhou ojou tlmiacou nárazy. Prvky odpruženia boli zvolené tak, aby čo najviac uľahčili manévrovanie s prívesmi a zabezpečili ich vysokú stabilitu. Prípustná hmotnosť 20 ton, ktorá optimálne zohľadňuje ako ekonomické hľadisko, tak aj prevádzkové hľadisko.
Technické parametre:
- konštrukčná hmotnosť 20 t
- povolená celková hmotnosť 20 t
- nosnosť 15,3 t
- vlastná hmotnosť 4,7 t
- objem nákladu 17,3 m3
- rozmery: dĺžka 6,8 m / šírka 2,55 m / výška 2,79 m
- výška stien boxu 800+600 mm
- hrúbka plechu podlahy/steny 5/2,5 mm
- výška od zeme 1,35 m
- rázvor 1,96 m
- odpruženie: parabolické pružiny
- zaťaženie oka oja 2 t
- pneumatiky 385/65-22,5
- konštrukčná rýchlosť 30 km/h
- výkon traktora 104 HP
- trojstranný systém sklápania
- teleskopický valec (zdvih/spotreba oleja/tlak) 1,98 m / 18 l / 200 bar
- uhol sklápania nákladového boxu (dozadu/do strany) 50/46
Štandardná výbava:
- nákladový box s výkyvným univerzálnym systémom otvárania na stenu
- trojstranný systém sklápania so zadnými guľovými kĺbmi tlmiacimi nárazy
- voľba smeru sklápania pomocou dvoch čapov s ochranou proti chybnej obsluhe
- nákladový box prispôsobený na prepravu EUROPALIET, so zosilnenou podlahovou doskou
- centrálne zamykanie na podlahe bočných stien a zadnej steny
- steny z kvalitných, pevných, laserom zváraných profilov PF800 mm , z profilových plechov, so stabilnými zadnými stĺpikmi s kovanými pántami a zámkami
- nástavce z kvalitných, pevných, laserom zváraných profilov PF600 mm, z profilových plechov so stabilnými zadnými stĺpikmi, s kovanými zámkami
- bočné steny sú rozdelené stredovým stĺpikom priskrutkovaným k podlahe pomocou upevňovacích lán
- uzavreté priestory stenových profilov a nástavcov zabezpečené laserovým zvarom
- žľab na obilie, so zámkom, v zadnej stene
- rebrík a bočné schodíky pre ľahšie prístup do nákladového boxu
- rám podvozku zvarený z pravouhlých uzavretých oceľových profilov
- tandemové odpruženie na 4 parabolických pružinách, s vyrovnávacími priečnymi ramenami, s rázvorom 1,36 m, s tuhými nápravami vybavenými bubnovými brzdami 406×120 mm
- náprava pri rýchlosti 60 km/h
- univerzálne pevné oje na pripojenie k spodnému alebo hornému závesu traktora
- otočný záves s okom 50 mm
- hydraulická nožnicová podpera oja s pohyblivou nohou a hydraulickou poistkou
- dvojradový pneumatický brzdový systém s manuálnym regulátorom brzdovej sily (bez zadných výstupov)
- parkovacia ručná brzda s kľukou
- inštalácia osvetlenia (LED) 12V so zadnou elektrickou zásuvkou a obrysovými svetlami
- zadné svetlá s ochrannými mriežkami proti poškodeniu
- špirálový spojovací kábel pre inštaláciu osvetlenia
- hydraulický systém sklápania s automatickým uzatváracím ventilom na obmedzenie preklápania
- teleskopický valec pre trojstranné vyklápanie s kĺbovým zavesením
- servisná podpora nákladných boxov
- držiak hydraulických hadíc s vešiakom na konektory zasunuté do traktora
- dva kliny na kolesá umiestnené v pozinkovaných vreckách
- plastové blatníky za zadným kolesom
- náterový systém s vysokou antikoróznou odolnosťou využívajúci dvojzložkové chemicky tvrdené náterové hmoty, ktoré poskytujú vysokú trvácnosť náterov a UV odolnosť
Možnosť dovybavenia:
- pevný záves oja s okom 40 mm na pripojenie k hornému závesu traktora
- pevné ťažné zariadenie s guľovým okom 80 mm pre spojenie s guľovým závesom traktora
- nástavce z profilu PF600 mm alebo PF800 mm
- predný nástavec PF600 mm alebo PF800 mm z dierovaného plechu s 10 mm štvorcovým otvormi
- nedelené steny a prístavby (PF800+PF600 alebo PF800+PF800 bez stredového stĺpika s upevňovacím lanom alebo napínacími lištami)
- pružiny podporujúce otvorenie bočných stien (použitie s nedelenými stenami, bez bočného stĺpika)
- dvojokruhový pneumatický brzdový systém s automatickým (ALB) regulátorom brzdovej sily
- hydraulický brzdový systém s elektrickým bezpečnostným ventilom a trojrozsahovým regulátorom brzdovej sily
- kombinovaný brzdový systém (pneumatický, 2-vodičový + hydraulický s elektrickým bezpečnostným ventilom a regulátorom brzdovej sily)
- balkón na prednej stene na ovládanie plachty
- dva žľaby na obilie so zámkom v zadnej stene
- tri žľaby na obilie, so zámkom, v zadnej stene
- vykladací šnek obilia s výkonom 30 t/h, namontovaný na zadnej stene, dvojsegmentový skladací, s mechanickým navijakom, s hydraulickým skrutkovým pohonom, so spotrebou oleja 30 l/min, (povolené len na vnútrozemských cestách vedúcich na poľnohospodársku pôdu)
- odnímateľný ľavý alebo pravý sklz po celej dĺžke nákladného boxu prívesu
- okno v prednom výsuve (340-710) s mriežkou a sklom PLEXI
- okno v prednom výsuve a prednom strednom výsuve (340-710) s mriežkou a sklom PLEXI
- hydraulická podpera pre otváranie stien na ľavej alebo pravej strane
- rolovacia plachta s rámom so sklopnou centrálnou rúrou a bočnými nosnými rúrami
- zadný žľab pokrývajúci celú šírku prívesu
- automatický zadný záves
- bočná ochrana (ochranné kryty)
- pneumatiky 385/65R22,5; 425/65R22,5; 445/65R22,5; 550/60-22,5; 500/60R22,5; 550/45 R22.5; 560/60 R22,5; 560/45 R22,5
- náhradné koleso 385/65 R22,5; 425/65 R22,5; 445/65 R22,5; 550/60-22,5; 550/45 R22,5; 500/60 R22,5; 560/60 R22,5; 560/45 R22,5
- sada nástenných vešiakov na uchytenie stien v čiastočne otvorenej polohe na prepravu balíkov (povolené len na vnútorných prístupových cestách k poľnohospodárskej pôde)
- tlmič pádu zemiakov vo forme závesných gumených pásov – 2 sad o dĺžke 1,8 m namontované na nástavce (príves musí byť vybavený nástavcami)
- trojuholník označujúci pomaly idúce vozidlá