Príves je ideálny na prepravu sutiny, kameňov, štrku a iných materiálov alebo stavebného odpadu používaného a vznikajúceho počas výstavby alebo demolácie. Konštrukčne povolená celková hmotnosť vozidla tohto modelu je 24 ton. Nákladná skriňa s nadpriemernými parametrami umožňuje používanie prívesu v náročných podmienkach po mnoho rokov. Náročný zákazník má možnosť zvoliť si odpruženie podvozku alebo pasívne riadenú zadnú nápravu s hydraulickým uzávierkou riadenia. Kamenár môže byť vybavený výkyvnou zadnou klapkou, ktorá umožňuje nalievanie rovnomernej vrstvy sypkého materiálu, čo je veľmi užitočné pri výstavbe ciest.
Technické parametre:
- konštrukčná hmotnosť 24 t
- nosnosť 14,84 t
- vlastná hmotnosť 6,16 t
- objem nákladu 10,6 m3
- celkové rozmery: 7,36 m dĺžka / 2,55 m šírka / 2,33 m výška
- výška bočne 800 mm
- hrúbka podlahového plechu 10 mm a stenového plechu 8 mm
- výška plošiny od zeme 1,475 m
- rázvor 2,06 m
- odpruženie: parabolické pružiny
- zaťaženie oka oja 3 t
- pneumatiky 385/65 R22,5
- konštrukčná rýchlosť 40 km/h
- systém sklápania: 2 valce, jednostranné sklápanie
- teleskopický valec (zdvih/spotreba oleja/tlak) 1,98 m / 36 l / 200 barov
- výkon traktora 124 HP
- uhol sklonu dozadu 60 °
Štandardná výbava:
- veľmi pevná skriňa, kamenného typu, so zvislými výstužnými rebrami na stenách
- hydraulické zadné dvere, vysoké 370 mm, s výklopnými závesmi smerom nadol
- rám podvozku zvarený z obdĺžnikových uzavretých profilov z vysokopevnostnej konštrukčnej ocele
- tandemové odpruženie na 4 parabolických pružinách s vyrovnávacími ramenami s rázvorom 1,5 m, s pevnými nápravami vybavenými bubnovými brzdami s rozmermi 400 x120 mm
- univerzálna pevná ťažná tyč amortizovaná oceľovou pružinou na pripojenie k spodnému alebo hornému závesu traktora, otočné ťažné s 50 mm okom
- hydraulická nožnicová podpera oja s uzatváracím guľovým ventilom
- dvojradový pneumatický brzdový systém
- parkovacia ručná brzda s kľukou
- skladací zadný ochranný kryt proti podbehnutiu
- plastové blatníky pokrývajúce zadné a predné kolesá
- dva kliny pod kolesá umiestnené v pozinkovaných puzdrách
- elektrická inštalácia s bočnými obrysovými svetlami a zadnou zásuvkou
- zadné svetlá s ochrannými mriežkami
- hydraulický sklápací systém s automatickým uzatváracím ventilom, obmedzením sklápania, s hrubými bezpečnostnými lanami
- teleskopické sklápacie valce na kĺbovom zavesení
- skladací rebrík a bočné schodíky pre jednoduchý prístup
- náterový systém s vysokou antikoróznou odolnosťou s použitím chemicky vytvrdzované dvojzložkové farby, ktoré poskytujú vysokú odolnosť náterov a odolnosť voči UV žiareniu
Doplnková výbava:
- ťažné zariadenie: pevné s okom 50 mm k hornému závesu, s okom 40 mm k hornému závesu, guľové s okom 80 mm k spodnému závesu
- nakladacia skriňa s vnútornou šírkou 2,41 m, vyrobená z oderuvzdorného plechu 400HB, 1250 MPa, s hrúbkou 8 mm (podlaha) a 6 mm (stena)
- výklopná klapka – nakladaciu skriňu 2,41 m
- trapézový nákladný box 2196/2300 mm vyrobený z bežného kvalitného plechu alebo z plechu 400HB, 1250 MPa, hrúbky 8 mm (podlaha) a 6 mm (stena)
- hydraulicky zdvíhané zadné čelo s dverami, ktoré sa otvárajú ako brány a sú vybavené vyprázdňovacím otvorom – iba pre lichobežníkový nákladný priestor s vnútornou šírkou 2196/2300 mm
- hydraulická priama podpera oja s uzatváracím guľovým ventilom
- odpruženie podvozku na listových pružinách s hydraulickým uzamykaním výkyvu zadnej nápravy
- nápravy s brzdami 406×140 mm
- riadená zadná náprava, pasívne riadená s inštaláciou hydraulického zámku riadenia
- dvojradový pneumatický brzdový systém s automatickým regulátorom brzdovej sily (ALB)
- kovové blatníky pokrývajúce všetky kolesá
- zadné brzdové a hydraulické výstupy pre druhý príves
- zadné ťažné zariadenia manuálne, tlmiace nárazy
- automatický zadný ťažný mechanizmus UNIMAR
- pneumatiky: 385/65 R22,5; 425/65 R22,5; 445/65 R22,5;
- nástavce 800 mm, vyrobené z 2,5 hrubého plechu, s plexisklovým oknom, výklopnou zadnou stenou, tesnením, centrálnym priečnikom, rebríkom a vnútornými schodíkmi, čím sa zvyšuje objem nákladného boxu na 21,3 m3
- trojuholník označujúci pomaly sa pohybujúce vozidlá